wtorek, 20 września 2011

Wolność słowa

Czym jest wolność słowa? Moim zdaniem jest wolnością mówienia na każdy temat bez ograniczeń. Niestety często jest, że to co ktoś powie jest odbierane jako pomówienie. Właśnie na tym to powinno polegać, że mówimy to co myślimy, a myślimy często źle o kimś lub o czymś. Pomówienie jest to rodzaj wypowiedzi oparty na domysłach, czyli bez dowodów, ale powinniśmy mieć swobodę wypowiedzi zgodnie z zasadą wolności słowa. To nic, że kogoś obrażamy, może właśnie on tego potrzebuje, żeby się zmienić. Trzeba czasem użyć twardych słów, żeby do kogoś przemówiły. W mediach słyczy się, że ktoś pozywa kogoś do sądu o zniesławienie. Dla mnie to bzdura, żeby sądy zajmowały się takimi sprawami. Jeśli mnie ktoś obrazi to jego sprawa. Ja np. zachowuje się w ten sposób, a ktoś inny inaczej będzie się zachowywać - wolny wybór. Nie będę się sądzić z powodu, że mnie ktoś nazwał „debilem” lub „kudłatą małpą” jak się słyszy w mediach. To tylko świadczy o tym co to powiedział - ja wiem swoje, można by rzec. Tak naprawdę to wolność słowa polega na kulturze słowa, a to jaką kulturą się posługujemy będzie się uwydatniać w naszym słowie, czynie i to będzie naszą wykładnią tego kim jesteśmy i co reprezentujemy sobą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz